Ofte Stilte Spørsmål

BESTILLING

Jeg ønsker å kansellere min ordre. Er det mulig?
Dersom du har oppdaget en feil eller ønsker å kansellere ordren din gjør vi så godt vi kan for å få dette til. Send da en mail til kundeservice@skogstadsport.no eller ring oss på tlf: (+47) 57 87 67 70. I de fleste tilfeller vil det dessverre ikke være mulig å kansellere din bestilling da vi plukker og sender fortløpende. Har du fått en sendingsbekreftelse kan vi ikke gjøre endringer. Du kan selvsagt angre kjøpet ved å sende i retur og bestille på nytt.

Kan jeg slå sammen to ordre jeg nylig har bestilt til én og samme forsendelse?
Vi forsøker å få sendt ordre i en levering men i de fleste tilfeller vil dette dessverre ikke være mulig. Ordrene er unike og plukkes på tilfeldige tidspunkt, og er som regel på forskjellig sted i prosessen.

Jeg ønsker å endre eller legge til en vare på ordren. Er det mulig?
Nei, det er ikke mulig å endre eller legge til varer på en ordre. Har du bestilt med kort er det ikke mulig å øke det reserverte beløpet. Vi har dessverre heller ikke mulighet til å endre ordren din når den er satt i vårt lagersystem. Legg da inn en ny bestilling i nettbutikken.

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på mitt kjøp hos skogstadsport.no – er ordren gått igjennom?
Dersom du ikke har mottatt en ordrebekreftelse på ditt siste kjøp, vennligst kontakt oss på kundeservice@skogstadsport.no eller ring oss på tlf: (+47) 57 87 67 70. Ordrebekreftelse blir sendt ut i det du har lagt inn dine person– og betalingsdetaljer og fullført kjøpet ditt i handlekurven. Dersom du ikke har mottatt denne undersøker vi det for deg. Vær nøye når du taster inn dine detaljer i handlekurven. En skrivefeil i e-postadresse kan være grunnen til at du ikke har mottatt dette.

Jeg har betalt med Klarna men husker ikke hvilke type faktura jeg har valgt – hva gjør jeg?
Dersom du har benyttet deg av Klarna faktura kan du når som helst finne dine fakturadetaljer ved å logge inn på din profil på Klarna.com. Her vil du også kunne se hvilke produkter du har bestilt, når fakturaen din har frist, i tillegg til oversikt over refundering av produkter. Klarna sender også din faktura på mail så vær oppmerksom på å taste inn riktig e-postadresse når du bestiller. Ved utestående fakturaer hos Klarna vil det legges til et purregebyr fra Klarna.

Er prisene de samme på nett som i butikk?
Vi har de samme prisene på nett som i butikk og vi jobber mye med at du enkelt skal kunne velge det alternativet som passer deg best. I svært få tilfeller vil enkelte kampanjer tilhøre våre butikkers område som for eks. markedsdager i Sandefjord sentrum og vi råder deg derfor til å melde deg opp i din nærmeste butikk-kundeklubb. Dette kan gjøres ved å snakke med en ansatt i butikk.

 

LEVERING

Når sendes pakken min?
Vi sender pakker fortløpende. Bestiller du tidlig på dagen blir pakken ofte sendt samme dag. Bestillinger som kommer inn senere på dagen sendes normalt påfølgende virkedag.

Hva gjør jeg dersom jeg har mottatt feil vare?
Benytt deg av returskjema du har fått på e-post, og send de feilsendte varene i retur. Gi oss beskjed på kundeservice@skogstadsport.no, så vil vi hjelpe deg videre.

Jeg har lagt inn en bestilling på skogstadsport.no for flere dager siden, men har ikke mottat informasjon om at den er sendt. Hvor blir det av pakken min?
Noen ganger opplever vi uforutsette problemer som medfører forsinkelser. Forsendelsen (etter utlevering til Bring/Posten) skal normalt ikke ta mer enn 4 dager over hele landet. Pakken din kan spores på posten.no og her vil du også kunne få direkte svar på hvor pakken din befinner seg. Dersom Bring/Posten ikke er istand til å svare på din henvendelse, vennligst kontakt oss via e-post eller telefon og oppgi ditt ordrenummer.

Jeg har bestilt flere varer, og har mottatt en pakke, men den inneholdt ikke alle varene. Får jeg de andre i en ny sending?
Dersom du har lagt inn to ordre på to ulike tidspunkt kan det i enkelte tilfeller bli sendt i to pakker. Vi forsøker alltid å få sendt ordre i en levering. Om du mangler varer på din forsendelse send oss en mail med ditt ordrenummer (om du har flere ordre, vennligst oppgi begge ordrenumre).

Kan jeg få levert ordren til en adresse utenfor Norges grenser?
Skogstadsport.no leverer dessverre ikke til utlandet.

Kan jeg få levert ordren til Svalbard?
Ja, men du må selv søke om momsrefusjon.

Kan jeg bestille på nett og hente varene i en Skogstad butikk?
Nei, vi tilbyr dessverre ikke klikk og hent i våre butikker enda.

Jeg har bestilt med «Pakke til hentested». Hvordan vet jeg hvilke butikk jeg skal hente den i og når pakken er klar for henting?
«Pakke til hentested» er det første leveringsalternativet som dukker opp i checkout. Om du har valgt dette vil Bring/Posten alltid velge butikken eller postkontoret som er nærmest adressen du har tastet inn. Når pakken er sendt fra lager vil du motta en e-post med valgte leveringsmetode og leveringsadresse. Du vil senere få en SMS med en hentekode og navnet på butikken eller postkontoret hvor pakken din ligger når ordren er klar for avhenting. ID må fremvises ved henting. Normal leveringstid er 1-3 virkedager. Ta kontakt via epost til kundeservice@skogstadsport.no dersom du ikke har mottatt SMS etter 4 virkedager. Ordren må hentes ut innen 7 dager etter du har mottatt første hentevarsel. Forblir ordren uavhentet, vil du bli belastet et gebyr på kroner 199,- for å dekke våre kostnader i forbindelse med dette

Kan en annen person hente ut min pakke i butikk?
Ja, i så fall må SMS med hentekode videresendes til et familiemedlem, som også må vise frem sin ID ved uthenting i butikk.

Pakken min har blitt levert til feil adresse, hva gjør jeg?
Ta kontakt med Posten på tlf: 22030000. De vil hjelpe deg med å videresende din pakke til riktig adresse. Husk å ha sendingsnummer klart!

 

RETUR

Kan jeg returnere/bytte varer kjøpt på nett i en Skogstad butikk?
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt på nett til en annen vare du finner i våre butikker er du velkommen til å gjøre det. Vi har dessverre ikke mulighet til å ta utføre refundering av vare kjøpt på nett gjennom våre Skogstad butikker, men ved fremvist kvittering kan varen byttes.

Jeg bor langt unna Skogstad butikken jeg kjøpte varen i, kan jeg returnere/bytte per post til deres nettbutikk?
Nei, dessverre. Varer handlet i butikk må også returneres/byttes i samme butikk mot fremvisning av kvittering.

Må jeg betale for varene jeg returnerer dersom jeg har bestilt med faktura?
Ja, du vil bli belastet 90kr frakt når returen er mottatt. Når du mottar ordren din, ligger det en returlapp med i pakken. Ved benyttelse av denne, så vil det bli trukket 90 kr fra returen din. Denne returlappen koster altså 90 kr og er vesentlig billigere enn kjøp av samme produkt på postkontoret. På returlappen er det sporing og pakken er dermed også forsikret hvis det skulle skje noe under transport. Ved kjøp i nettbutikken har du returrett i 30 dager fra du mottar varen(e). Har du bestilt med faktura må du huske å betale denne innen fristen, selv om varen skal returneres. Dette er for å unngå purregebyr.

Jeg ønsker å bli refundert til et annet kontonummer enn det jeg originalt kjøpte fra, er dette mulig?
Nei, dessverre. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen. Vi kan ikke utføre tilbakebetaling til et annet betalingsmiddel enn den opprinnelige transaksjonen.

 

REKLAMASJON

Kan jeg reklamere på varer kjøpt på nett i en av deres butikker?
Nei, dessverre. Varer kjøpt på nett må sendes tilbake til vårt nettlager til adressen: Skogstad Sport AS, Gamlevegen 47, 6793 Innvik. Har du valgt å betale med faktura, råder vi deg til å betale fakturaen før du reklamerer for å unngå purregebyr. Vær vennlig å vask klærne før du sender dem til oss. Vi ønsker å utføre en så god jobb som mulig på produkter du ikke er fornøyd med og uvaskede klær krever ekstra arbeid. Ved reklamasjoner som mottas uvasket vil kunder bli belastet 149,- for ekstra arbeid utført i forbindelse med dette. Skogstad Sport vil betale frakt kostnaden på alle produkter med mangler eller produksjonsfeil når problemet er sjekket.
Reklamasjonsskjema kan du finne her

Jeg bor langt unna butikken jeg kjøpte varen i, kan jeg da reklamere per post til deres nettbutikk?
Nei, dessverre. Varer handlet i butikk må også reklameres på i samme butikk mot fremvisning av kvittering.

 

VAREBEHOLDNING OG LAGERSTATUS

Har dere varen jeg er interessert i på lager i en av deres butikker?
Det er kun butikkene selv som kan bekrefte dette med 100% sikkerhet. Send en e-post eller ring direkte til butikken og sjekk med de butikkansatte for å unngå bomtur!

Har dere varen jeg leter etter på lager i nettbutikken?
Dersom du kan søke deg frem til varen via vårt søkefelt i nettbutikken, skal vi ha varen på lager. På våre produktsider vil du også kunne se om vi har få varer igjen på lager.
Har du funnet varen via en annen søkemotor som Google eller i en Facebook annonse, er det dessverre ikke sikkert vi har varen på lager. Du kan ha funnet en gammel link. Dersom du ikke finner denne på nettsiden ta kontakt med oss på kundeservice@skogstadsport.no eller finn din nærmeste butikk, det kan hende vi har den i en av våre butikker!

TOPP